::. براي مشاهده امکانات و قابلیت های سامانه و سفارش آن كافيست اينجا كليك کنید .::
جهت آشنایی کامل با سامانه بصورت خلاصه كافيست از قسمت ' منوی دسترسی سریع ' به " راهنمای عمومی کاربر " مراجعه نماييد
فرصت ويژه تا 98% تخفيف ويژه سامانه پیام کوتاه تبليغاتي با تمامي امكانات براي صاحبان مشاغل جهت افزايش فروش و رونق كسب و كار




در این بخش می توانید سوالات متداول در خصوص شروع به کار در زمینه سامانه پیامک
به همراه پاسخ های ارائه شده توسط کارشناسان را مطالعه نمایید.
برای دیدن پاسخ ها ، بر روی سوال مورد نظر کلیک نمایید.

جهت ارسال سوالات جدید خود به بخش " پشتیبانی " داخل سامانه مراجعه نمایید.
یا می توانید از طریق آیدی یاهو site_management_group بصورت آنلاین با ما گفتگو نمایید

فایل راهنمای کاربران سامانه را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید.
دانلود فایل راهنما کاربران


 
     ::.   ســوالــاتـــ مــتــداولـــ   و عــمــومــی   پنل های کاربری   ؟؟؟   .::  


در زیر به برخی از سوالات مکرر و متدوال پرسیده شده ، پاسخ داده شده است
در صورت پیدا نکردن جواب سوال خود ، لطفا از طریق آیدی یاهو یا سیستم پشتیبانی داخل سامانه پیغام بفرستید
تا در سریع ترین زمان ممکن به آن جواب داده شود

✔ با انتخاب و كليك بر روي عنوان موضوعي يكي از عناوین سوالات متداول زير نسبت به مشاهده متن پيام پاسخ آن شويد



     - سامانه چیست ؟  


به نرم افزار جامعی که همه نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند سامانه می گویند.




     - سامانه پیام کوتاه چیست ؟  


به سامانه ای که به صورت تخصصی جهت ارسال ، دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده
و ابزارهای ایجاد ، ارسال ، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد
، سامانه پیام کوتاه می گویند.




     - سامانه پیامک چگونه کار می کند؟  


یک سامانه پیام کوتاه تحت وب است که از بستر اینترنت با مرکز سرویس پیامک اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار کرده
و از این مسیر پیام کوتاه را با سرعت بالا به شبکه های تلفن همراه ارسال و از آن ها دریافت می کند.




     - آیا برای استفاده از پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟  


این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد
، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم ، اوپرا ، اینترنت اکسپلورر و... ) دارید.
در صورتی که مرورگر ( Browser ) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.
مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه " فایرفاکس " می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.

دانلود مرورگر فایرفاکس ::. نسخه جديد .::

برای استفاده از سامانه پیامک فقط کافی است از هر نقطه جهان به اینترنت متصل شده
و به وسیله مرورگر آدرس sms.jahanbartar.ir یا bartarnovin.ir را فراخوانی کنید.
یا از طریق آی پی 37.130.202.188 به سامانه دسترسی داشته باشید




     - آیا از طریق اینترنت Dial-Up ( کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟  


     - آیا از طریق اینترنت Dial-Up ( کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟
       و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟


بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS ( اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه ) میـتوانید از این سامانه استفاده نمایید
، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد.




     - چگونه می توان از سامانه پیامک استفاده کرد؟  


برای استفاده از سامانه پیامک به یک حساب کاربری نیاز است.
به هر کاربر یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص می یابد
که با استفاده از آن ها می تواند وارد پنل اختصاصی خود شود و اقدام به تهیه و ارسال پیامک نماید.




     - سرعت ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به چه صورت می باشد ؟  


سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط ( ترافیک خطوط و صف مخابرات ) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد.
( 1800 تا 3000 پیامک در دقیقه )


متوسط سرعت ارسال ۲۰۰۰ پیامک در دقیقه است.
البته ناگفته نماند که سرعت ارسال SMS تابعی از ترافیک آن لحظه اپراتور مخابراتی است.
در موارد با ترافیک سرعت ارسال ۵۰۰ پیامک در دقیقه نیز مشاهده شده است
و یا در نقطه مقابل آن اغلب در روزهای جمعه سرعت تا ۵۰۰۰ ارسال در دقیقه نیز بالا می رود.




     - تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست ؟  


GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میـتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند
، معایب این روش به شرح زیر است :
1.    در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه 300 برابر کند تر است!
2.    به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی 1000 یا 3000 نمایش داده می شود.
3.    این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است.
4.    نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند.
5.    امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد.
6.    عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد.
***    این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد.




     - چطور می توانم در سامانه ثبت نام نمایم ؟  



  راهنمای فعالسازی سامانه  

به چند شیوه می توانید در سامانه پيامك پنل جهان برتر عضو شوید.
1- تماس با واحد فروش
2- ثبت نام آنلاین در سایت
ok-tick شما پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور باید از صفحه اصلی سایت و بخش ورود به سامانه به پنل کاربری خود وارد شوید.

به محض ورود به پنل ، صفحه تصحیح اطلاعات مطابق شکل زیر برای شما به نمایش در می آید :

Untitled


ok-tick پس از تکمیل اطلاعات یک پیامک حاوی کد امنیتی برای شما ارسال می گردد که با وارد نمودن آن در فرم می توانید وارد محیط سامانه شوید.

ok-tick قبل از هر چیز لازم است با مراجعه به بخش پشتیبانی در سامانه و گزینه ارسال مدارک ، مدارک لازم را ارسال نمایید.
                ::. اطلاعات بيشتر درباره تكميل اطلاعات كاربري و فعال شدن سامانه .::
نماي تصويري ارسال مدارک از بخش پشتیبانی


ok-tick پس از تایید مدارک شما توسط واحد پشتیبانی ، خطوط و بخش ارسال پيامك در پنل شما فعال خواهد شد.

ok-tick حالا شما می توانید پنل خود را شارژ نمایید و ارسال پیامک را آغاز کنید.

نماي تصويري شارژ آنلاين حساب پنل كاربري سامانه پيامك


ok-tick لطفا قبل از كار با سامانه پيام ويژه كاربران جديد يا پيام ويژه همکاران و نمایندگان جدید را با توجه به پنل خود مشاهده نماييد
                ::. لينك پيام ويژه كاربران و نمايندگان جديد در لحظه ورود به سامانه پيامك براي كاربر نمايش داده مي شود .::
                  ♦ همچنين مي‌توانيد اين پيام را با كليك بر روي اينجا مشاهده نماييد ♦



اگر باز هم سوالی دارید از طریق تیکت پشتیبانی و شماره تماس واحد فروش با ما در ارتباط باشید :
026-34712230
09196800321
09358432579
يا از طريق آيدي ياهو ، ايميل ، فرم ارتباط با ما و سيستم پشتيباني تيكتينگ سامانه




     - آیا امکان خرید یک نسخه و ارتقاء آن به نسخه دیگر وجود دارد؟  


بله – در هر زمان با پرداخت اختلاف قیمت این امکان وجود دارد

- امکان تغییر نسخه ها ( پنل كاربري ) در هر زمانی بصورت رو به بالا امکان پذیر است.




     - پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است ، چه کاری باید انجام دهم ؟  


در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید
، برای اینکار از طریق عملیات حساب و بخش " خرید پنل / شارژ حساب " اقدام به شارژ نمایید
، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود ، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد.



کاربران گرامی لطفاً پس از مرحله ثبت نام جهت فعال سازی سامانه خود ، هزینه پنل انتخابی را
به صورت آنلاین در قسمت عملیات حساب ( آیتم خرید پنل ) و یا به يكي از حسابهاي بانكي ما واريز نماييد
و همچنين مي توانيد جهت اطلاع از ساير بسته ها ( پنل های چند ستاره ) و خريد سامانه به فرم سفارش سريع وبسايت مراجعه نماييد

✔  کاربر گرامی : جهت پرداخت آنلاين هزينه سفارش خط از طريق فرم مربوطه يا بـصورت آنلاین از قسمت " خرید شماره " در سامانه اقدام نمایید
     شايان ذكر است در حال حاضر به هيچ عنوان امكان استفاده از اعتبار شارژ پنل خود جهت سفارش خط اختصاصي مقدور نيست






     - نحوه خريد اعتبار پيامك يا شارژ حساب به چه صورت هست ؟  


براي خريد اعتبار و شارژ حساب از داخل پنل كاربري ، قسمت " شارژ حساب " در بخش عمليات حساب اقدام نماييد

يا واريز به حساب بانکی ما بصورت تبادل بین بانکی ( پایا ) ، كارت به كارت ، انتقال حساب به حساب
که اطلاعات حساب های بانکی ما در " شماره تماس و اطلاعات حساب " داخل سامانه و نیز در اینجا قابل مشاهده است
يا از طريق فرم پرداخت آنلاین http://pay.jahanbartar.ir
كه مي بايست پس از پرداخت از داخل پنل كاربري ، قسمت " شارژ حساب " در بخش عمليات حساب
با انتخاب گزينه پرداخت بانكي ، اطلاعات مربوطه را قيد و ثبت كنيد تا توسط ما تاييد و حسابتان شارژ شود


نمونه تکمیل اطلاعات و ثبت پرداخت بانکی در شارژ حساب سامانه :
مبلغ شارژ مورد نظر : ( مبلغ واریزی را در اینجا به ريال وارد نمایید )
واریز به شماره حساب : ( در صورت پرداخت با درگاه آنلاین { شناسه درگاه } يا شماره شبا يا شماره كارت واريز شده ما )
شماره فیش واریزی : ( همان كد پيگيري پرداخت که پس از پرداخت آنلاین یا انتقال وجه برای شما تحویل و نمایش داده می شود )
تاریخ واریز : ( تاریخ و زمان واریزی خود را بصورت دقیق انتخاب نمایید )




آموزش تصویری شارژ حساب از داخل سامانه پیامک
الف ) پس از ورود به سامانه از نوار منوی بالای پنل گزینه عملیات حساب را انتخاب نمایید ( شماره 1 )
سپس بروی گزینه شارژ حساب کلیک نمایید ( شماره 2 )
حال درون فیلد میزان شارژ مورد نظر خود را به ریال وارد کنید ( شماره 3 )
سپس بروی دکمه پرداخت کلیک کنید ( شماره 4 )
بخش عملیات حساب » شارژ حساب » درج مبلغ شارژ مورد نظر به ریال ( حداقل 100,000 ریال ) » کلیک روی دکمه پرداخت
ب ) پس از تکمیل فرم و کلیک بر روی دکمه پرداخت به صفحه پرداخت بانک ملت هدایت میشوید
که پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و پرداخت موفق ، در همان لحظه پنل شما شارژ میشود
درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت  | نام پذیرنده : شارژ پیامک / جهان برتر نوین




     - قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود ، لطفا راهنمایی کنید  


این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد
، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید
، در صورت ادامه این مشکل از طریق پرداخت آنلاین وبسایت یا کارت به کارت واریز را انجام داده
و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.


● فرم پرداخت آنلاین وبسایت در http://pay.jahanbartar.ir
● اطلاعات حسابهای بانکی ما در http://jahanbartar.ir/pal.php

در این صورت مي بايست پس از پرداخت از داخل پنل كاربري ، قسمت " شارژ حساب " در بخش عمليات حساب
با انتخاب گزينه پرداخت بانكي ، اطلاعات مربوطه را قيد و ثبت كنيد تا توسط ما تاييد و حسابتان شارژ شود


نمونه تکمیل اطلاعات و ثبت پرداخت بانکی در شارژ حساب سامانه :
مبلغ شارژ مورد نظر : ( مبلغ واریزی را در اینجا به ريال وارد نمایید )
واریز به شماره حساب : ( در صورت پرداخت با درگاه آنلاین { شناسه درگاه } يا شماره شبا يا شماره كارت واريز شده ما )
شماره فیش واریزی : ( همان كد پيگيري پرداخت که پس از پرداخت آنلاین یا انتقال وجه برای شما تحویل و نمایش داده می شود )
تاریخ واریز : ( تاریخ و زمان واریزی خود را بصورت دقیق انتخاب نمایید )




     -   ...   در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره ای جهت انتخاب وجود ندارد ، راهنمایی بفرمایید  


     - پنل را از طریق گزینه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولی
       در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره ای جهت انتخاب وجود ندارد ، راهنمایی بفرمایید


پس از پرداخت وجه پنل شما فعال شده است
اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش " ارسال مدارک " در بخش پشتیبانی می باشد
، پس از اینکه کپی کارت ملی یا شناسنامه خود را از طریق این بخش ارسال کردید
منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود.


شايان ذكر است ، كليه كاربران بايد از قسمت " ارسال مدارك " در بخش پشتيباني
نسبت به ارسال اسكن یا تصویر واضح كارت ملي يا شناسنامه خود جهت فعال شدن بخش ارسال پيامك اقدام نمايند.
كه در صورت تاييد اسكن یا تصویر كارت ملي و شناسنامه
، علاوه بر امكان ارسال ، چندین خط رند اشتراکی از تمامي اپراتورها بطور خودكار به سامانه اضافه مي گردد.




     - چندین بار سعی کردم کپی کارت ملی و قبض را ارسال کنم ولی متاسفانه سیستم پیام حجم فایل میدهد لطفا راهنمایی کنید  


سامانه به صورت خودکار فقط فایلهایی که حجم آنها کمتر از 200 کیلوبایت باشد را قبول میکند
، در هنگام اسکن کردن رزولوشن را روی 72 تنظیم کرده
و قبل از بارگذاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید


در صورت مشکل در ارسال فایل ، آن را از طریق ایمیل یا با هماهنگی پشتیبانی از طریق ارسال پیوست فایل وبسایت ارسال نمایید




     - برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است ؟  


کپی کارت ملی نماینده شرکت که با پنل کار می کند
به همراه کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید
، ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامیست




     - تعرفه ارسال هر پیامک 110 ریال در پنل درج شده است در صورتی که من در طرحی با تعرفه ارسال 93 ریال ثبت نام کرده ام ؟  


کاربر محترم تعرفه خرید شما 93 ریال می باشد ، این مورد با عنوان تخفیف ویژه در پنل شما درج شده است .

تخفیف ویژه در تعرفه خرید پیامک ، قابل مشاهده در پروفایل کاربری پنل پیامک

پس از شارژ حساب این تخفیف اعمال می شود
به طور مثال اگر حساب کاربری خود را 10 هزار تومان شارژ کنید
در تعرفه 93 ریال حساب شما 11,825 تومان شارژ خواهد شد که معادل 1075 پیامک یازده تومانی می باشد.


توضیح بیشتر :
مثلا تعرفه پیامک شما در بسته خریداری شده 100 ریال معادل 10 تومان هست
توي پروفايلتون رو ببينيد
تعرفه ارسال 110 ریال درج شده است و در تخفیف ویژه برای شما 10 ریال منظور گردیده است
توجه داشته باشید که تعرفه ارسال پیامک شما 110 ريال هست كه 10 ريال تخفيف ويژه خورده است
حالا شما مبلغي كه شارژ مي كنيد
بر اساس تخفيف مبلغي به اعتبارتون اضافه ميشه
مثلا شما 100000 هزار ريال شارژ مي كنيد ، پنلتون 110000 هزار ريال شارژ خواهد شد
كافيه اعتبارتون رو ببينيد يا اين كار را تست كنيد
( توي شارژ حساب بهتون تخفيف ميخوره و در نظر گرفته ميشه )
پس حساب كنيد شما بابت هر پیامک 10 تومان پرداخت می کنید




     - آیا باید شارژ SMS خریداری شده را در مدت زمان خاصی مصرف کنم ؟  


خیر ، محدودیتی برای مصرف شارژ SMS خریداری شده وجود ندارد.
البته در صورتي كه پنل كاربري شما بصورت دوره ساليانه باشد ، بايد تا پايان اعتبار پنل خود از آن استفاده كرد
يا نسبت به تمديد پنل با تخفيف هزينه پنل بین 10 الی 100 درصد اقدام كرد


شارژ های خریداری شده توسط کاربر تاریخ مصرف خاصی ندارند
اما هر پنل باید هر 3 ماه یکبار نسبت به خرید شارژ نمايد يا داراي حداقل موجودي حساب 100,000 ريال باشد




     - آیا شارژی پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟  


خیر - اعتبار ریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود
البته در صورتي كه پنل كاربري شما بصورت دوره ساليانه باشد ، بايد تا پايان اعتبار پنل خود از آن استفاده كرد
يا نسبت به تمديد پنل با تخفيف هزينه پنل بین 10 الی 100 درصد اقدام كرد
و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد


شارژ های خریداری شده توسط کاربر تاریخ مصرف خاصی ندارند
اما هر پنل باید هر 3 ماه یکبار نسبت به خرید شارژ نمايد يا داراي حداقل موجودي حساب 100,000 ريال باشد




     - جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است ؟  


روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : 1- شارژ آنلاین 2- واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن رمز دوم آن را دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد
در صورت واریز آنلاین وبسایت یا واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت یا پایا شما می بایست وارد سامانه شده
و پس از ورود به بخش " عملیات حساب " قسمت " شارژ حساب " گزینه کارت به کارت یا پرداخت بانکی را انتخاب فرمایید
و اطلاعات پرداخت را بصورت دقیق و کامل ثبت کنید
، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد




     - آیا امکان خرید پنل بدون شماره اختصاصی وجود دارد و نحوه دریافت پیامک بدون شماره اختصاصی چگونه است ؟  


بله شما میتوانید بدون شماره ی اختصاصی پنل داشته باشید
اما دقت داشته باشید که شما با داشتن یک شماره اختصاصی می توانید دریافت پیامک داشته باشید
و حتی از بازخورد پیامک های خود با دریافت ها مطلع شوید
اما در شماره عمومی نمی توانید دریافت داشته باشید
، همچنین می توانید به مشتریان خود اعلام نمایید که شماره شما را در دفترچه تلفن گوشی خود ذخیره نمایند


    » هیچ اجباری برای خرید شماره اختصاصی نیست و فقط در صورتی که به آن نیاز دارید   { دريافت پيامك }   هزینه اش را می پردازید »




     - شماره اختصاصی چه کاربردی دارد ؟  


شما برای انجام هر یک از کارهایی که می خواهید در نرم افزار انجام دهید
احتیاج به مسیری برای ارسال یا دریافت پیام دارید. مثل ارسال پیامک به یک شهر ، انجام نظرسنجی و ...
برای ارسال نیاز به خط اختصاصی ندارید بلکه برای دریافت پیامک حتما نیاز به یک خط اختصاصی دارید.




     - آیا امکان دایورت از شماره اختصاصی به موبایل وجود دارد ؟  


بله ، شما میتوانید کلیه دریافت های خود از شماره اختصاصی را به یک يا چند شماره موبایل دایورت نمایید




     - هزینه شماره اختصاصی چقدر است و آیا امکان انتخاب شماره وجود دارد ؟  


هزینه شماره اختصاصی بر اساس تعداد ارقام و رند بودن شماره متفاوت می باشد
و شما میتوانید ارقام آخر شماره را انتخاب نمایید.

● اطلاعات بیشتر و راهنما در http://jahanbartar.ir/dedicate_line.php




     - نحوه خريد شماره يا خط اختصاصي به چه صورت هست ؟  


در مورد نحوه خريد شماره يا خط اختصاصي در http://jahanbartar.ir/dedicate_line.php بطور كامل توضيح داده شده هست
، و با کلیک بر روی اینجا نیز برايتان بصورت مختصر قيد شده است

( البته قبل از سفارش شماره بايد اسكن یا تصویر واضح كارت ملي يا شناسنامه و قبض موبایل یا تلفن ثابت را
از قسمت " ارسال مدارك " در بخش پشتيباني ارسال نماييد )



مراحل استعلام و سفارش خط :
1- مشاهده تعرفه خطوط و استعلام شماره مورد نظر
● راهنما در http://jahanbartar.ir/dedicate_line.php
2- پرداخت هزینه آن به ما با واریز به حساب یا درگاه آنلاین سایت
✔ کاربر گرامی : جهت پرداخت آنلاين هزينه سفارش خط از طريق فرم مربوطه اقدام نمایید
                     شايان ذكر است در حال حاضر به هيچ عنوان امكان استفاده از اعتبار شارژ پنل خود جهت سفارش خط مقدور نيست

3- ارسال کد پیگیری تراکنش پرداختی و اطلاعات مربوط به کاربر نهایی از طریق تیکت پشتیبانی ، طبق فرمت زیر


     حتماً تمامی اطلاعات بصورت دقیق و کامل ارسال شود ، در غیر این صورت امکان ثبت نیست !
      ( تلفن ثابت با کد / شماره همراه اول ( در سفارش خط 1000 ) / آدرس با ذکر استان ، شهر ، خیابان ، و حتماً همراه با پلاك / کد پستی )


4- منتظر باشید تا خط مذکور از اپراتور تحویل گرفته و به پنل کاربری شما متصل شود
● از زمان پرداخت تا فعال شدن شماره 24 الی 72 ساعت از اولین روز اداری زمان نیاز است



یا استعلام خطوط و خرید آنلاین در داخل سامانه پیامک و از قسمت " خرید شماره " در بخش عمليات حساب ( آیکون سکه )
که پس از استعلام و تکمیل دقیق اطلاعات درخواستی نسبت به ثبت و پرداخت هزینه آن از " سبد خرید " اقدام نمایید


نکته مهم : لطفاً تمام موارد مربوط به خرید شماره اعم از
آدرس کامل پستی ، شماره همراه اول ( در سفارش خط 1000 ) و تمامی اطلاعات مندرج دقت نظر لازم را به عمل آورید.
در غیر این صورت خطوط تا تکمیل اطلاعات در حال بررسی خواهد ماند و ثبت نخواهد شد.






     - آیا امکان انتقال خط اختصاصی از سایر سامانه ها وجود دارد ؟  


     - من از جای دیگری یک پنل خریداری کرده ام و چندین شماره در آنجا دارم ، آیا امکان انتقال شماره ها به سامانه شما وجود دارد ؟

بله ، این امکان وجود دارد

( این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است ، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس میگرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نمایند و اعلام انتقال دهند )


البته انتقال خط اختصاصی از سایر سامانه ها به سامانه ما در حال حاضر برای خطوط مسير 1000 و 2000 و 021 امکان پذیر می باشد
و سایر خطوط بدلیل اینکه بصورت غیر مستقیم و توسط سرشاخه ها واگذار می گردد ، امکان پذیر نمی باشد
( در اپراتورهای 3000 و 5000 فقط قابلیت انتقال خطوط 8 رقمی و در صورت همکاری پذیرنده قبلی امکان پذیر است )
اما در خطوط مسیر 1000 و 2000 و 021 بصورت مستقیم بوده
و تنها کافیست طی تیکتی از سامانه مذکور خواستار انتقال خط طبق راهنمای اپراتور پشتیبانی اقدام نمایید
( به سامانه مبداء اعلام نمایند تا درخواست انتقال خطوط به اکانت ما را کتباً از طریق آن سامانه به اپراتور مورد نظر اعلام نمایند
و سپس شماره نامه و تاریخ آن را اعلام نمایید تا از سمت ما پیگیری گردد. )

به عنوان نمونه :
- جهت انتقال خط مسير 1000 طي تيكتي به شركت مذكور بفرمایید به اکانت rabin25 انتقال پیدا کند
- جهت انتقال خط مسير 021 طي تيكتي به شركت مذكور بفرمایید به اکانت مدیاگستر انتقال پیدا کند

توجه : تمامی موارد انتقال از پذیرنده قبلی باید صورت گیرد
و باید بفرمایید به اکانت ما انتقال دهند و ما نیز خط مذکور را به پنل کاربری شما متصل و دسترسی مربوطه را انجام دهیم

*** جهت مشاوره بیشتر در این زمینه با پشتیبانی از طریق آیدی یاهو یا تماس تلفنی در ارتباط باشید!

البته متاسفانه بنا بر سیاست کاری بعضی از شرکت ها امکان انتقال شماره اختصاصی از شرکت مذکور به شرکت دیگری وجود ندارد




     - شماره های 1000 ، 2000 ، 3000 ، 5000 و خط ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟  


جهت مشاهده تفاوت و مقایسه خطوط اپراتورها در http://jahanbartar.ir/dedicated_lines.php بطور كامل قید شده هست
توجه داشته باشید : این جدول مقایسه بصورت کلی در تمامی سامانه ها می باشد
و مواردی که بر روی آن خط کشیده شده یعنی این مورد در سامانه ما فرق می کند
یا اینکه دیگر آن مزیت وجود ندارد یا عیب آن رفع شده است
( ما در جدول مقایسه مزایا و معایب را بصورت کلی قید کردیم تا در صورت خرید از سایر سامانه ها انتخاب صحیحی را بعمل آورید )
به عنوان نمونه :
1-
در سامانه ما به روز رسانی گزارش تحویل بطور خودکار انجام می شود و نیازی به بروز نمایی وضعیت ارسال توسط کاربر نیست
و اعتبار پیامک های ارسال نشده ( شماره های بلک لیست ) از 30 دقیقه تا حداکثر یک ساعت و نیم بعد از ارسال
به صورت خودکار بازگشت داده شده و جزئیات آن در قسمت گزارشات ارسال و همچنین گزارشات مالی قابل مشاهده است.
ضمنا ارسال هایی که تا زمان فوق الذکر بازگشتی آن به صورت خودکار محاسبه نشده و هزینه آن عودت نگردیده است
، تا حداکثر 24 ساعت پس از ارسال ، میزان آن مشخص و اعتبار آن به صورت سیستمی بازگشت داده خواهد شد.
شایان ذکر است در مواقع اختلال در ارائه دلیوری از سمت اپراتورها ، واحد فنی تمامی تلاش خود را انجام می دهد
دلیوری ها را تا حداکثر 24 ساعت پس از ارسال مشخص کرده و اعتبار پیامک های ارسال نشده را به صورت سیستمی عودت نماید.
2-
سامانه ما در كليه خطوط تعرفه ارسال به شماره های همراه اول و ايرانسل يكسان هست
البته تعرفه ارسال با خطوط مختلف متغییر می باشد ، جهت مشاهده دقیق تعرفه ارسال کافیست به پروفایل کاربریتان مراجعه نمایید.




     - آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم ؟  


بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های 1000 قابلیت انتخاب کامل دارند
یعنی شما میتوانید 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید
، در مورد شماره های 3000 ( به جزء 8 رقمی ) میتوانید 6 رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید 3000NNNNXXXXXX
     که NNNN ( ) سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نیست .
، در مورد شماره های 5000 ( به جزء 9 و 10 و 11 رقمی ) میتوانید 6 رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید 5000NNNNXXXXXX
     که NNNN ( ) سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نیست .




     - یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است ، لطفا توضیح بدهید  


استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام مي‌گردد ، بسته به اپراتور آن متفاوت می باشد
، معمولا خطوط 5000 و 3000 حدودا 1 الی 24 ساعت و خطوط 1000 و 2000 حدودا 6 الی 72 ساعت بعد ثبت و فعال می گردند
، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا 72 ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد
، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد .




     - در صورت سفارش شماره جداگانه ، آیا هر سال می بايست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟  


قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است
، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده
؛ برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند !
در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید
، کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند ؛ در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.




     - در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخیره نام کاربری و رمز عبور نیستم ، چرا گزینه ای برای به خاطر داشتن رمز وجود ندارد ؟  


این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است ، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.




     - چگونه می توان رمز ورود به پنل را تغییر داد ؟  


در قسمت عملیات حساب بر روی تغییر رمز کلیک نمایید.

منوی تغییر رمز عبور در بخش عملیات حساب




     - چگونه می توان شماره ها را از طریق فایل اکسل به دفترچه تلفن اضافه کرد ؟  


1) در قسمت " دفترچه های تلفن " بر روی " افزودن شماره جدید " کلیک کنید حال گزینه " از طریق فایل csv " را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده در قسمت " انتخاب دفترچه " دفترچه تلفن مورد نظر خود را انتخاب کنید .

افزودن و ذخیره سریع شماره ها در دفترچه تلفن مخاطبین از طریق فایل

2) حال فایل اکسل خود را با توجه به ساختار تعیین شده ( مانند تصویر فوق ) مرتب کنید و بر روی گزینه save as... کلیک نمایید
و type آن را ( csv ( commona delimited انتخاب کنید ، سپس فایل را ذخیره نمایید.
Save as type: CSV (commona delimited) (*.csv)

برای اینکه فایل ایجاد شده با حروف فارسی به صورت کامل هماهنگ شود
بر روی فایل ذخیره شده کلیک راست کنید و فایل را با notepad باز نمایید
Open with Notepad

در منوی file بر روی save as کلیک نمایید و Encoding فایل را ( utf-8 ) قرار دهید.
( توجه داشته باشید پسوند فایل ذخیره شده حتما باید csv باشد )
File name: test.csv

به مرحله 1 برگردید و در قسمت انتخاب فایل ، فایل مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی ارسال کلیک نمایید.




     - آیا می توان در پیامک بصورت هوشمند بعضی متنها را از داخل فایل و بعضی قسمتها رو دستی ارسال کند؟ این مورد تو کدوم قسمت هست؟  


برای ارسال گروهی و قرارگیری اتوماتیک اطلاعات شخصی سازی شده کافیست از بخش ارسال به " ارسال با کلمات کلیدی " مراجعه نمایید
شما توسط این سیستم قادر خواهید بود به صورت هوشمند متن ارسالی را برای هر شماره موبایل شخصی سازی نمایید
به عنوان نمونه فرض کنید مایل هستید که یک پیامک گروهی ارسال نمایید
و در آن جنسیت و نام هر یک از کاربرانتان را برای آنها در متن پیامک قید شود

مثلا از طریق شماره های دفترچه های تلفن و انتخاب گروه مورد نظر
امکان افزودن و جای گذاری متن های متغییر با اضافه نمودن کد عملیاتی آن در متن پیامک صورت می پذیرد

بصورت پیش فرض فیلد پیشوند که همان آقای/ خانم و فیلد نام و نام خانوادگی وجود دارد
، که با انتخاب آن در متن پیامک بطور هوشمند پیشوند و نام فرد ثبت شده در دفترچه تلفن را ارسال می نماید
و اگر فیلد اضافی هم به گروه مورد نظر اختصاص داده شده باشد نیز در لیست کلمات کلیدی نشان داده می شود

( فیلد های اضافی از طریق " مدیریت فیلد های اضافی " در بخش دفترچه های تلفن ایجاد می گردد
و از طریق " مدیریت گروه ها " و گزینه ویرایش گروه ، فیلد اضافی مورد نظر به گروه اختصاص داده می شود
که در زمان اضافه کردن شماره به دفترچه تلفن بصورت پیشرفته قابل ثبت اطلاعات برای هر شماره موبایل می باشد )


* توصیه می شود فایل راهنمای pdf را که بصورت خلاصه و چکیده می باشد ، استفاده نمایید
http://www.jahanbartar.ir/learn.php#learn-pdf
یا از ویدیو آموزشی بخش های سامانه بهره مند شوید
http://www.jahanbartar.ir/learn.php#learn-video

موفق باشید




     - آیا فایل راهنمای کار با سامانه موجود می باشد ؟  


ارائه راهنمایی های لازم در خصوص امکانات و شیوه کارکرد سامانه بعد از تحویل پنل پیامک
، از مهمترین وظایف سامانه ها در قبال مشتریان می باشد که متاسفانه در بسیاری از موارد به آن بی توجهی می شود.
جهان برتر علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته
( از قسمت ارسال تیکت در بخش پشتیبانی پنل کاربری ، فرم تماس با ما ، ایمیل ، پشتیبانی آنلاین آیدی یاهو مسنجر ، تماس تلفنی )
راهنمای سامانه را نیز آماده سازی نموده است که می توانید در قسمت مربوطه با کلیک بر روی تصاویر زیر مشاهده و دانلود نمایید.

دانلود فایل راهنما               دانلود ویدئو آموزشی




     - در قسمت مشاهده تيكت ها ، امكان ارسال پاسخ به درخواست پشتيباني خود وجود ندارد ؟  


ارسال مجدد پاسخ به یک تیکت فقط برای نمایندگان فعال می باشد.
چرا که کاربران معمولا سوالات کمتری می پرسند و نیازی به باز بودن تیکت نیست
و نهایتا می توانند در تیکت جداگانه خواسته ی خود را مطرح نمایند.




     - آيا افزونه و ماژول های وبسرويس سامانه براي اتصال به سیستم های مدیریت محتوا و اسكريپت ها موجود هست ؟  


سامانه پیام کوتاه جهان برتر
در راستای حمایت از کاربران گرامی و توسعه فضای وب فارسی
اقدام به اتصال وب سرویس پیامک خود به سیستم ها و نرم افزار های تحت وب زیر کرده است.

افزونه وب سرویس ارسال پیامک تحت وب


لابراتوار و آزمایشگاه سامانه پیامکـ جهان برتر به منظور ارتباط میان وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا
مانند جوملا ، وردپرس ، ویرتوال فریر ، فروشگاه ساز ها و ...
با پنل اس ام اس و درگاه ارسال پیامک سامانه پیامکـ بوجود آمده است.
برنامه نویسان سامانه پیامکـ همواره در حال تولید و انتشار رابط های اس ام اس با پنل پیامک هستند.
جهت دریافت افزونه ها و پلاگین های اتصال به وبسرویس سامانه بر روی لینک زیر کلک نمایید
آزمایشگاه : ماژول ها          ::. کلیک کنید .::
ضمنا شما کاربران گرامی می‌توانید با استفاده از فایل راهنما و کد های نمونه تمامی وب سایت ها و نرم افزار های تحت وب و ویندوز خود را
به وب سرویس پیامکی ما متصل و از آن استفاده کنید.
جهت مشاهده اطلاعات لازم و راهنمای وبسرویس سامانه اینجا کلیک کنید





     - در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم ؟  


این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد


سامانه پیام کوتاه جهان برتر
در راستای حمایت از کاربران گرامی و توسعه فضای وب فارسی
اقدام به اتصال وب سرویس پیامک خود به سیستم ها و نرم افزار های تحت وب زیر کرده است.

افزونه اتصال به وب سرویس پیامک سیستم ها و نرم افزار های تحت وب


لابراتوار و آزمایشگاه سامانه پیامکـ جهان برتر به منظور ارتباط میان وب سایت ، سیستم های مدیریت محتوا
مانند جوملا ، وردپرس ، ویرچوال فریر ، فروشگاه ساز ها و ...
با پنل اس ام اس و درگاه ارسال پیامک سامانه پیامکـ بوجود آمده است.
برنامه نویسان سامانه پیامکـ همواره در حال تولید و انتشار رابط های اس ام اس با پنل پیامک هستند.
جهت دریافت افزونه ها و پلاگین های اتصال به وبسرویس سامانه بر روی لینک زیر کلک نمایید
آزمایشگاه : ماژول ها          ::. کلیک کنید .::
ضمنا شما کاربران گرامی می‌توانید با استفاده از فایل راهنما و کد های نمونه تمامی وب سایت ها و نرم افزار های تحت وب و ویندوز خود را
به وب سرویس پیامکی ما متصل و از آن استفاده کنید.
جهت مشاهده اطلاعات لازم و راهنمای وبسرویس سامانه اینجا کلیک کنید




     - پیامهای ارسالی در گزارش دلیوری " دریافت شده " را نشان نمیدهند و حتی برای ارسالهای تکی هم همینطور هست. لطفا بررسی کنید  


اگر از خطوط 5000 اقدام به ارسال نمایید
دلیوری در این خطوط بخصوص برای شماره های همراه اول " رسیده به مخابرات " نمایش داده می شود
که به منزله رسیده به دست مخاطب می باشد




     - گزارش دلیوری اشتباه است و در گزارش " رسیده به گوشی " شماره هایی وجود داره که در شبکه دایر نیستند ؟  

     - ارسال انبوه منطقه ای انجام دادم از شماره ****** و گزارش دلیوری آن اشتباه است
       مثلا در گزارش " رسیده به گوشی " شماره هایی مثل **##****** و ... وجود داره ، در صورتی که این شماره ها در شبکه دایر نیستند !!!
       تکلیف این ارسالی ها چه میشه ؟


دقت داشته باشيد شماره هايي كه با آن ارسال انبوه داشته و به صورت ستاره دار نشان داده مي شود
، در فايل دانلود گزارش و به جهت نشان دادن دليوري
، به دليل محدوديت هاي Excel ، به جاي ستاره ها 00 قرار مي گيرد كه شما به آن شماره ها دسترسي نداشته باشيد !
در واقع به جاي 00 دو عدد مي باشد كه سيستم به شما نشان نمي دهد!!!
ضمنا براي پيگيري بهتر يك ارسال اطلاعات لازم شامل { شماره فرستنده ، زمان ثبت ، تعداد ارسالی ها و نوع ارسال } را قيد نماييد
موفق باشيد




     - شماره موبایلهای یک منطقه ایرانسل هست یا همراه اول ؟  


همراه اول ، فرضا اگر منطقه ای هزار عدد شماره موبایل داشته باشد ؛ این تعداد مجموع شماره های دائمی و اعتباری همراه اول در آن منطقه است.
( به استثناء ارسال منطقه ای ایرانسل ، ارسال بر اساس کد پستی و بر اساس رده سنی و جنسیت ایرانسل ، دکل های BTS ایرانسل ، ارسال مشاغل )




     - آیا شماره موبایلهای یک منطقه مربوط به افرادی است که در آن منطقه ساکن هستند ؟  


این شماره ها مربوط به افرادی است که هنگام خرید سیم کارت خود آدرس آن منطقه را به همراه اول داده اند
و ممکن است درصد کمی از آنها دیگر در آن منطقه ساکن نباشند.




     - آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟  


خیر - دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است




     - آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟  


خیر - گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد




     - شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک X ریال است ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است .  


قبل از هر چیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه " پروفایل کاربری / تعرفه پیامک " را انتخاب نمایید
، زیرا در این بخش میتوانید تعرفه های گروه های متفاوت ( پیش شماره های اپراتورها ) را با احتساب پیامک فارسی و انگلیسی آنها مشاهده نمایید.

همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.

نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است
، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد
، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد




     - آيا امکان ارسال پيام لاتين با هزينه فارسي وجود دارد؟  


بله ، شما مي توانيد در هنگام نوشتن متن ابتدا یک کلمه فارسی بنویسید و سپس متن خود را به لاتین وارد کنید و با هزينه فارسي ارسال کنيد.




     - استفاده از نیم فاصله در متن ها برای دریافت روی گوشی مشکلی بوجود نمی‏ آورد و آیا شکل صحیح نیم ‏فاصله حفظ می‏شود ؟  


در پیام کوتاه نیم فاصله وجود ندارد ، پس بهتر است از فاصله استفاده شود
( هر متنی که در محتوا نمایش داده میشود عینا همان ارسال می گردد )
البته بعضی از حروف مثل حرف " ی " مستثناء می باشد که آن هم بستگی به گوشی تلفن گیرنده در صورت پشتیبانی زبان فارسی می باشد
( منظور گوشی هایی که امکان ارسال پیامک فارسی یا عربی داشته باشند
، زیرا بطور معمول گوشی های با پشتیبانی زبان انگلیسی پیامک با حروف فارسی را نیز دریافت و میتوان مشاهده کرد اما امکان ویرایش را ندارند )
مثلا در متن پیام وارد شود " می‌شود " کلمه بصورت چسبیده ارسال می گردد اما با ( ي / ی ) آخر در کلمه ارسال شده است
همچنین در پیام کوتاه تنها کارکترها و نمادهای مجاز موجود در گوشی ها مثل .,'؟?!"-()@/:_;+&%*=><€${}][/~^ را پشتیبانی می کنند
همچنین علایم مجاز در زبان فارسی مثل ،ءأإؤي«ةآ»؛ ٍ ٌ ً َ ُ ِ ّ ۀ ـ      بطور مثال ارسال متن : جـــــــهشی بــــــــسوی موفقیت

توجه داشته باشید :
در ارسال پیامک گروهی و انبوه ابتدا یکبار بصورت تست اقدام نمایید تا از دریافت پیامک اطمینان نموده و نیز متن را بصورت نمونه مشاهده کنید




     - این که در گزارش اعلام شده است " ارسال شده " به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا اینکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟  


یعنی پیامک از طرف ما به مخابرات ارسال شده است
، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از به روز نمایی گزارش تحویل در ساعاتی بعد از ارسال قابل استعلام است




     - آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید  


پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد
، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند.
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد
، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد
یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت.
ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد
ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد
این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد و به تبع آن شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.




     - لیست سیاه مخابراتی چیست ؟  


مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی
، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.
در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل " نرسیده به مخابرات "
و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر " ارسال نشده " و در خطوط 5000 " برگشتی " ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک کافیست
از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرمایید
دقت نمایید که برخی از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 یا 5000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده
( مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و... )
، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند
، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .




     - شماره هایی که سیستم آنها را بلک لیست میشناسد ، خود مالک درخواست قراردادن در بلک لیست را داده یا به دلایلی دیگری است ؟  


شماره های در لیست سیاه شامل افرادی هستند که نسبت به درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را به اپراتور مربوطه اعلام نموده اند

توضیح :
اصطلاح BlackList به شماره هایی تعلق میگیرد که مخاطب از مخابرات درخواست عدم دریافت پیامک را داشته است.
با توجه به مصوبه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی مبنی بر ممنوعيت ارسال پيامک تبليغاتی ، خبری و اطلاع‌ رسانی برای مشترکينی که مايل به دريافت پيام‌های مذکور نمی‌ باشند ، لذا ارسال پيامک به اين دسته از مشترکين که فهرست آنها به صورت دوره‌ای از طريق اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌گردد ، امکان پذیر نمی‌باشد.

شايان ذکر است مشترکين تلفن همراه برای دريافت يا عدم دريافت اين قبيل پيامک‌ ها می‌توانند با شماره ۹۹۹۰ ( سامانه اطلاع‌رسانی همراه اول ) تماس حاصل نمايند. مخاطبين همراه اول اگر پيام از پنل دريافت نمي كنند ، عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نمايند و یا با تلفن 9990 تماس برقرار نمایند و درخواست خروج از بلک لیست بدهند.

یک سری شماره های پیامک خدماتی مثل سازمانهای دولتی ، ادارات اطلاع رسانی ، اورژانس و دیگر سازمانها از این لیست سیاه مستثنی بوده و پیامک های آنها شامل این لیست سیاه نمیگردد.




     - از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم ( مثلا 1000xxxx ) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود. لطفا بررسی کنید.  


بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد
، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند.
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.




     - من یک منشی پیامک ایجاد نموده ام ، اما منشی عمل نمی کند ، دلیل آن چه می تواند باشد ؟  


لطفا برای ایجاد منشی پیامک به موارد زیر دقت نمایید :
1. بازه زمانی منشی پیامک را درست تنظیم نموده باشید
2. شماره گیرنده و فرستنده ای که انتخاب می نمایید ارسال و دریافت داشته باشد
3. متن پیامک ارسالی شما جزو کلمات فیلتر نباشد.




     - آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟  


خیر - هیچ محدودیتی وجود ندارد ، این نرم افزار قادر است تا 5 میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید




     - در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید  


اگر دیتابیس ارسال منطقه ای ( هدفمند ) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست
میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست تا 5 رقم منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید




     - آیا امکان ارسال منطقه ای بصورت غیر تکراری در چندین نوبت ارسال امکان پذیر است ؟  


     - در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی
       ، آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟


بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید
شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید
در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 قرار داده و از ردیف 1 ارسال را انجام دهید
روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 ( باقی مانده از 30 هزار تای باقی مانده ) قرار داده
و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود




     - آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است ؟  


     بله امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
-    ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است )
-    هزینه هر پیامک با نام تجاری حدودا 5-6 برابر یک پیامک فارسی عادی است
-    نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد
-    نام تجاری باید کمتر از 10 کاراکتر و لاتین باشد
-    هزینه فعالسازی هر نام تجاری 50 هزار تومان می باشد
-    در حال حاضر ارسال پیامک فارسی از نام تجاری با اختلال مواجه می باشد
-    عدم قابلیت دریافت گزارش تحویل




     - آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟  


بله - امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد
، هزینه پیامک های بین المللی نیز در حدود 10 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد




     - آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است  


بله ، طبق عرف کاربر تا 7 روز پس از پرداخت هزینه سرویس
می تواند با اعلام نارضایتی از خدمات ارائه شده و ارائه دلیل ، استفاده از سرویس را پایان دهد.
لذا هزینه خط اختصاصی بعلاوه 20% از هزینه کل قرارداد کسر و مابقی هزینه به همراه اعتبار مانده پیامک بصورت کامل برگشت داده می شود.
همچنین نمایندگی سامانه شامل این موضوع نمیگردد و هزینه بازگشت داده نخواهد شد.


اما در سامانه پیامک جهان برتر :
در راستای جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویس های با کیفیت
کلیه پنل هاي ارسال پیامک به همراه 7 روز گارانتی بازگشت وجه پس از خرید و فعال سازی سرویس ارائه می شود
شایان ذکر است :
* تنها شامل افرادي مي باشد كه از فرم دستي پرداخت آنلاين يا فرم سفارش سامانه نسبت به پرداخت هزينه پنل اقدام كرده اند
* هزینه پیامک های ارسالی بازگشت داده نمی شود
* هزینه شماره های اختصاصی بازگشت داده نمی شود           زيرا خط اختصاصی به نام مشترک ثبت شده است و هزینه آن قابل برگشت نیست
* هزينه شارژ حساب يا اعتبار ارسال پيامك بازگشت داده نمی شود
          ، اما قابل استفاده توسط كاربر طبق تعرفه عمومي هست و ما به التفاوت آن كسر مي گردد
* نمایندگی سامانه شامل این موضوع نمیگردد و هزینه بازگشت داده نخواهد شد
● بازگشت وجه طی درخواست مشتری ظرف مدت حداکثر يك هفته کاری
          با كسر 3000 تومان بابت ایجاد پنل و فعال سازی سرویس انجام خواهد شد.




     - آیا افرادی که ایرانی نیستند و کارت ملی ندارند ، نمی توانند از سامانه استفاده نمایند؟     اگر آشنا باشد چطور؟  


حتماً باید کارت شناسایی معتبر ارائه گردد.
طبق دستورالعمل ، می بایست کاربران تابعیت ایرانی داشته باشند ...




     - در بخش " ارسال پیام گروهی از دفترچه " هنگامی که می خواهم ارسال پیامک کنم ، اخطار می دهد که متن پیام خالی است   ...  

         در حالی که یک صفحه در آن نوشته شده است.  

لطفاً گزینه ارسال به همه شماره های یک دفترچه را انتخاب نمایید.
در انتخاب موردی شماره ها از یک دفترچه ، بیش از 400 انتخاب قابل قبول نیست.


معمولاً این خطا بدلیل محدودیت حداکثر ارسال 400 شماره از ارسال گروهی یا دفترچه تلفن می باشد
که به جهت جلوگیری از خطا و ارسال دقیق پیام ها است
برای رفع این مشکل سه حالت وجود دارد
1- انتخاب گزینه ارسال به همه شماره های یک دفترچه
2- ارسال چند مرحله ای مخاطبین دفترچه تلفن با تعداد کمتر از 400 شماره در هر مرحله ارسال
3- ارسال از طریق " ارسال از فایل csv,txt " در بخش ارسال




     - در صورتی که سوال جدیدی در مورد سامانه داشته باشم از چه طریق می توانم بپرسم؟  


تمام کاربران و نمایندگان پس از ثبت نام و ورود به سامانه می توانند با مراجعه به بخش پشتیبانی و ارسال تیکت ، سوالات خود را مطرح نموده
و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ کارشناسان ما را در همان قسمت مشاهده نمایند.
همچنین در صورتی که سوال شما جدید و بصورت عمومی باشد ، همراه با پاسخ در لیست سوالات متداول قرار می گیرد.




     -  



         -